ДОСВІД РОБОТИ


ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ім. Є.М.РУДНЄВОЇ ВІДДІЛУ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ БЕРДЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

ДОСВІД РОБОТИ

 

на тему:

 

«Формування базових компетентностей вихованців позашкільних навчальних закладів через залучення їх до участі у наукових конкурсах»

 

 

Сімченко Сергій Володимирович

керівник гуртків «Радіоелектроніка» та

«Прикладна фізика і сучасна інженерія»

(дослідно-експериментальний та

науково-технічний напрям)

кандидат фізико-математичних наук

 

 

 

 

 

 

 

 

Бердянськ 2020





Зміст

ВСТУП                                                                                                      

1.  БАЗОВА МОДЕЛЬ ДОСВІДУ                                                                                

1.1.  Актуальність і перспективність досвіду

1.2.Теоретичне обґрунтування

1.3. Новизна досвіду

1.4. Провідна педагогічна ідея досвіду

 

2.  ІНФОРМАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА МОДЕЛЬ ДОСВІДУ                     

2.1. Мета

2.2. Завдання

2.3. Тривалість роботи над темою досвіду.

 

3. ТЕХНОЛОГІЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ РОЗРОБКИ (ДОСВІДУ) /ВІДОБРАЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ В СИСТЕМІ РОБОТИ                                                                                              

 

4.  РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ДОСВІДУ                                                      

 

5. РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ДОСВІДУ В ПЕДАГОГІЧНУ ПРАКТИКУ                                                                                                                                                       

 ЛІТЕРАТУРА                                                                                                                           

Додатки                                                                                                             

 

 

 

 



ВСТУП

 

 

«Юні таланти є,

з ними лише треба талановито працювати»

 

Початок 21 століття позначений напруженим пошуком нового світорозуміння та перспектив розвитку компетентної особистості, спроможної створити особистий  життєвий проєкт, відповідально ставитися до свого життя. Про це наголошено в Концепції Нової української школи.

Сучасний випускник повинен осмислено діяти в ситуації життєвого вибору, грамотно ставити мету і досягати її, діяти продуктивно в освітній, професійній та життєвій сферах.

Якщо розглядати позашкільну освіту людини в сучасному контексті її соціалізації в суспільстві, а не тільки засвоєнні суми знань накопичених людством, то компетентність стає ведучим змістом освіти, його основним результатом, затребуваним за межами навчального закладу для подальшого життя.

 Завдання позашкільного закладу полягає в тому, щоб допомогти кожній молодій людині усвідомити сенс свого життя, визначити його орієнтири.

Позашкільна освіта ґрунтується на принципах добровільно обраного учнями змісту навчально-пізнавальної діяльності. Домінуюча роль в освітньому процесі закладів позашкільної освіти належить діяльнісному підходу: сутність і основна цінність якого полягає в реалізації на практиці здобутих учнями знань, умінь і навичок. За таких умов поширюється тенденція розвитку і становлення особистості з високим рівнем знань, умінь та практичних навичок.

Реалізація досвіду перш за все спрямована на:

-  підвищення навчальної мотивації вихованців до досконалого оволодіння предметом;

- сприяння досягненню високого рівня знань з фізики, радіоелектроніки, приладобудування, точної механіки, науково-дослідної роботи;

- забезпечення встановлення міжпредметних зв'язків в контексті STEM-освіти.


 

1.     БАЗОВА МОДЕЛЬ ДОСВІДУ


1.1.  Актуальність і перспективність досвіду

Актуальність досвіду полягає у впровадженні наукових методів роботи та діяльнісного підходу в процесі розвитку творчих та креативних здібностей вихованців гуртка через залучення їх до участі у наукових конкурсах.

 

1.2.Теоретичне обґрунтування

Науково – теоретична база досвіду ґрунтується на:

-   історико-філософських працях Г.Гегеля, Л.Гумільова, А.Дашдамірова, В. Нестеренко, Ф.Прокопович, Г.Сковороди;

-   концептуальних основах психолого-педагогічних досліджень Б.Ананьєва, А.Березіна, І.Беха, Л.Божовича, В.Борисова, Г.Ващенко, Л.Виготського, Б.Ельконіна, І.Кона, О.Леонтьєва, В.Москальця, О.Сухомлинської; К.Чорної , А.Ращенко.

-  працях з питань компетентнісного підходу у позашкільній освіті І.Беха, О.Биковської, Т.Сущенко;

-   аналізу змісту та напрямів виховання національної самосвідомості, національного виховання О.Біласа, Г.Ващенка, О.Докукіної,  М.Стельмаховича, Б.Ступарика, Д.Тхоржевського, П.Щербаня;

-  загальнонаукових принципах природо відповідності, єдності загальнолюдських і національних цінностей;

-   законодавчих і нормативних документів; Закону України «Про освіту», Національній Доктрині розвитку освіти України, Закону України «Про позашкільну освіту», Концепції національно – патріотичного виховання.

 

1.3. Новизна досвіду

За інноваційним потенціалом досвід є комбінованим. Зворотний вектор роботи добре корелює з основною педагогічною темою в діяльності гуртків – «Науковий підхід в гуртках науково-технічного напрямку в Закладах позашкільної освіти».

Одним з основних інструментів реалізації поставленої мети педагогічного досвіду є активне впровадження в педагогічну діяльність компетентнісного підходу. Згідно основних положень «Нової Української школи» компетентністний підхід є одним із головних напрямків сучасної освіти. Вітчизняними науковцями та педагогами він розкривається за різними напрямками: «Уміння вчитись як ключова компетентність» (О.Савченко); «Досвід закордонних країн і стратегія впровадження в українську систему освіти компетентнісного підходу» (Н.Бібік, О.Сухомлинська); «Формування життєвої компетентності учнів загальноосвітніх шкіл України» (І.Єрмаков, І.Ящук).

Метод проєктних технологій розрахований на більш самостійну і творчу діяльність гуртківців, що проходить через індивідуальну, парну, групову навчальну діяльність під керівництвом педагога. Головною метою впровадження методу проєктів є створення процесу навчання на продуктивній    творчій основі.  Використання методу проєктів призводить до активізації роботи гуртківців, сприяє більш осмисленому виконанню завдань, розвитку критичного мислення.

Також, новизна досвіду полягає в тому, що в сучасних умовах, коли питання виховання висококваліфікованих фахівців набуває особливого значення, в дитячому колективі формується середовище, яке спонукає до виховання майбутніх різнобічно та гармонійно розвинених національно свідомих, життєво компетентних громадян нашої держави, здатних до саморозвитку та самовдосконалення. Вид досвіду за характером новизни – раціоналізаторський. У досвіді обґрунтовується ефективність залучення вихованців до участі у наукових конкурсах та змаганнях різних рівнів (міський, обласний, всеукраїнський, міжнародний), використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні та базових елементів STEM-освіти на заняттях гуртків «Радіоелектроніка» та «Прикладна фізика і сучасна інженерія» з метою підвищення зацікавленості до навчального процесу гуртківців, активізації їх діяльності та розвитку ключових компетентностей.

Використання компетентнісної моделі припускає принципові зміни в організації навчального процесу, в управлінні ним, в діяльності педагога.

Теоретико-методологічною основою досвіду є з’ясування педагогічних умов розвитку ключових компетентностей та психологічних аспектів творчої діяльності учнів (І.Підласий, В.Шарко, Л.Денисенко) та питання вдосконалення інноваційних методик навчання з використанням ІКТ, проектних технологій, науково-дослідного підходу в роботі (О.Пометун, Л.Пироженко, Г.Сиротинко).  

Інновація досвіду полягає у переміщенні акцентів з виконавсько-технологічних аспектів на ціннісно-змістовні, що дозволяє підтримувати стійкий інтерес в роботі вихованців. Саме цей інтерес має стати мотиватором розвитку та формування основних компетентностей майбутнього фахівця.

Досвід «Формування компетентностей вихованців позашкільних навчальних закладів через залучення їх до участі у наукових конкурсах» побудований на застосуванні форм, методів, прийомів педагогічної діяльності, які передбачають виявлення, підтримку та розвиток творчої діяльності вихованців. Головне завдання керівника гуртка – створення сприятливого освітнього середовища для формування ключових компетентностей вихованця та вдосконалення сучасного українського та світового викладацького процесу на заняттях гуртків «Радіоелектроніка» та «Прикладна фізика і сучасна інженерія» шляхом підготовки наукових проектів та участі гуртківців у наукових конкурсах.

Процес впровадження в педагогічну діяльність світових стандартів педагогіки, використання проектних технологій і науково-дослідницького підходу в роботі дозволяє:

-   зробити цей процес цікавим, з одного боку, за рахунок новизни і незвичності такої форми роботи для гуртківців, а з іншого, зробити його захоплюючим і яскравим, різноманітним за формою за рахунок наукових подорожей, поїздок, семінарів, проведення прикладних досліджень в галузі фізики та електроніки;

-  ефективно вирішувати проблему наочності навчання, розширення можливості візуалізації навчального матеріалу, роблячи його більш зрозумілим і доступним для учнів;

-  наситити роботу в гуртках в прикладних аспектах (виготовлення прототипів, діючих моделей та ін..);

-  опанувати методику проведення експерименту та вміння опрацьовувати отримані результати;

-   завдяки науковій співпраці та діловим контактам сприяти формуванню в учнів потреби в пошукових діях, показати важливість багатоваріантності реалізації поставленої мети або завдання;

-  індивідуалізувати процес навчання за рахунок наявності різнорівневих завдань, самостійно працювати з навчальним матеріалом або над запропонованим науковим проектом, використовуючи зручні способи та найбільш доцільні методи реалізації поставленого завдання, що викликає в учнів позитивні емоції та формує позитивні навчальні мотиви;

-   самостійно аналізувати і виправляти допущені помилки, коригувати свою діяльність завдяки наявності зворотного зв'язку з викладачем, в результаті чого удосконалюються навички самоконтролю та критичного мислення;

-   здійснювати самостійну навчально-дослідну діяльність (моделювання, метод проектів, розробка приладів тощо), розвиваючи тим самим у школярів загальну творчу активність та конструкторські здібності.

 

1.4. Провідна педагогічна ідея досвіду

Ключова ідея досвіду полягає в розвитку природничо-наукової, навчально-пізнавальної, проєктно-технологічної, інформаційної, комунікативної, громадянської, та інших компетенцій через залучення гуртківців до участі у наукових конкурсах та підготовку науково-дослідних проектів.  Розвинені базові компетентності вихованців спонукають вихованців до їх участі в наукових змаганнях, конкурсах та заходах всіх рівні, сприяє формуванню у дітей цілісної картини світу, розвиває їх творчі здібності, надає допомогу в подальшому професійному самовизначенні. Запропоновані позашкільні науково-педагогічні методики роботи та форми проведення занять не лише стимулюють пізнавальну та творчу активність вихованців, а й сприяють формуванню в них життєвих компетентностей, зокрема сукупності здібностей (знань, умінь, досвіду) для успішної подальшої самореалізації.

Участь вихованців у наукових конкурсах різних рівнів, систематичне використання під час роботи інформаційно-комунікаційних технологій та проектно-дослідницької діяльності забезпечує творчий розвиток ключових компетентностей вихованців.

Ефективність такого досвіду забезпечується завдяки виконанню ряду завдань при роботі гуртків:

-                    створення креативного, інноваційного середовища, у якому формується творча компетентність вихованців;

-                    популяризація досягнень вихованців на міському, обласному, всеукраїнському, міжнародному рівнях;

-                    залучення вихованців до створення авторських зразків виробів, діючих моделей, тощо;

-                    використання творчо-розвивальних технологій і методів навчання;

-                    досягнення успіхів в конкурсах, виставках;

-                    мотивація вихованців до розвитку власних творчих здібностей, формування творчого стилю діяльності;

-  сприяння у просуванні творчих проєктів вихованців.

Практично перевірено, підвищення активності та рівня зацікавленості на заняттях в гуртківців які приймають участь у конкурсах різних рівнів та більш активне формування у вихованців основних компетентностей: пізнавальної, творчої, загальнокультурної, інформаційної, комунікативної, здоров’язберігаючої.

Також одним з актуальних завдань Нової української школи є навчання учнів способам добування та систематизації інформації шляхом дослідницької діяльності в рамках компетентнісного підходу. Таке завдання вимагає цілеспрямованого розвитку дослідницької компетентності гуртківців, яке сприяє розвитку творчого та критичного мислення. Саме такі компетентності відповідають профілю гуртка.

 


 

2.     ІНФОРМАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА МОДЕЛЬ ДОСВІДУ

 

2.1. Мета

Мета досвіду – формування пізнавальної, творчої, загальнокультурної, інформаційної, комунікативної, та інших видів основних компетентностей у гуртківців, які спрямовані на формування особистості гуртківця, здатної до життєвої, творчої та професійної самореалізації через практичну діяльність в області точних і природничих наук.

 

2.2. Завдання

Основні завдання досвіду:

-  залучення дітей до пізнавальної та практичної діяльності;

-  спрямування змісту практичної та наукової діяльності на усвідомлення важливості таких форм і методів роботи та їх наслідків;

-  поєднання кращих традицій навчання і виховання з інноваційними підходами  та сучасними  технічними засобами у навчально-виховному процесі.

 

2.3. Тривалість роботи над темою досвіду

Реалізація педагогічного досвіду складається з наступних ключових етапів:

-  організаційний. Робота з інформаційними джерелами. Самоосвіта (2015/2020 н. р.);

-  теоретичне моделювання досвіду (2015/2020 н. р.);

-  апробація моделі в педагогічній діяльності (2015/2020 н. р.);

-  опрацювання моделі досвіду. Формування теоретичних і практичних висновків та рекомендацій (2017/2020н.р.);

-  поширення і впровадження досвіду в практику роботи педагогів позашкільних навчальних закладів  (2017/2020н.р.).

 

3. ТЕХНОЛОГІЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ РОЗРОБКИ (ДОСВІДУ) /ВІДОБРАЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ В СИСТЕМІ РОБОТИ

 

 

3.1. Умови використання досвіду

Досвід пропагувався на засіданнях Школи педагогічної майстерності, яка працює в ЦДЮТ, поширюється серед педагогів ЦДЮТ та педагогів позашкільних закладів міста Бердянська та Запорізької області. Керівник гуртків традиційно проводить майстер-класи по роботі з обдарованими учнями. Особливою інновацією в науково-педагогічній діяльності автора досвіду є організація та проведення щорічної науково-практичної конференції в ЦДЮТ, та наукової роботи з вихованцями (Додаток А). В 2020р. така конференція проходила вже за міжнародною участю (США). Використання ІКТ та наукового підходу в освітній діяльності керівника гуртка призводить до підвищення мотивації учнів до навчання в гуртках та візуалізації навчального матеріалу у контексті STEM-освіти на базі Бердянського Центру дитячо-юнацької творчості ім. Є.М. Руднєвої.

Досвід пройшов широку апробацію на конференціях, семінарах, методичних об єднаннях, та відображений в публікаціях (Додаток Б).  

 


 

4.     РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ДОСВІДУ

 

 

Результативність досвіду.

Протягом 2015-2020 р.р. здійснювався моніторинг рівня навчальних та творчих досягнень вихованців гуртків «Радіоелектроніка» та «Прикладна фізика і сучасна інженерія». В середньому показник зростання навчальних досягнень та перемог в змаганнях та конкурсах різних рівнів серед вихованців складає кожного року 5-7%, вихованці активно долучаються до участі в олімпіадах, конкурсах, турнірах, профільних школах. Гуртківці постійно обирають фізичний профіль навчання у старшій школі (фізико-біологічний, фізико-математичний), обираючи фізику як предмет за вибором для ДПА в 9-му класі та ЗНО в 11 класі. Середній бал з ЗНО по фізиці серед вихованців гуртків становить 185. Щороку вихованці вищезазначених гуртків є постійними переможцями районних, та обласних олімпіад з фізики, займають призові місця у Всеукраїнських олімпіадах з фізики та радіофізики, також вихованці є призерами обласного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН, турніру МАН-юніор (Додаток В).

Про результативність досвіду роботи педагога свідчать перемоги гуртківців в наукових конкурсах різних рівнів.

В навчальному процесі роботи гуртів широко застосовуються: хмарні технології Google-classroom; соціальні мережи Facebook, Viber, Telegram для поширення та роботи з медійним освітнім контентом; дистанційні заняття за допомогою програми Skype; mobile-learning; інтерактивної он-лайн дошки та ін.

Результати такої діяльності підвищують самооцінку дитини, розкривають її талант, надихають на подальше самовдосконалення. Важливою складовою є проведення екскурсій до провідних університетів та наукових центрів країни. Також щорічно гуртківцями організовуються виставки науково-технічних розробок, презентації в закладі.  

 


5. РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ДОСВІДУ В ПЕДАГОГІЧНУ ПРАКТИКУ

 

 

Постійне оновлення змісту освіти, пріоритети, які швидко змінюються накладають відбиток на навчально-пізнавальний процес і потребують його переосмислення. Тому першочерговим завданням керівника гуртка «Радіоелектроніка» є створення якісної цікавої програми роботи гуртка.

Одним із завдань програми гуртка є формування компетентностей, які відповідають профілю гуртка. Серед них найважливішими є пізнавальна компетентність, яка забезпечує оволодіння знаннями та поняттями і діяльнісна (проєктно-технологічна компетентність), що забезпечує формування практичних вмінь та навичок особистості. Тому мною була обрана тема «Формування базових компетентностей вихованців позашкільних навчальних закладів через залучення їх до участі у наукових конкурсах».

Для розкриття теми мною були поставлені завдання:

1.                     Перш ніж вихованці осмислять корисність своєї праці, мотиви своєї діяльності мені доводиться проводити навчальні заняття так, щоб мотивація стала першочерговою потребою дитини, а надалі продовжую формувати, розвивати і стимулювати її.

2.                     Як педагог фізико-математичного напряму я впевнений, що подавати матеріал необхідно з використанням доказових прийомів, прикладів, практичних демонстрацій, прикладного супроводу під час всього заняття. Якщо потрібно – за допомогою досвіду, або теоретично – використовуючи аналогії, індукцію, дедукцію.

3.                     Для вихованців важливо на занятті наочно впевнитись, що існує взаємозв’язок процесів і явищ в оточуючому світі. Цьому допомагають між предметні зв’язки. Наприклад при розгляді тем: “Напівпровідники”, “Датчики та сенсори фізичних величин”, “Закон Ома” та ін..

4.                     Безмежні можливості для розвитку дослідницьких компетентностей відкриваються тоді, коли навчаю вихованців розв’язувати дослідницькі задачі. При чому акцент роблю не на запам’ятовуванні формул, а на аналізі змісту, суті та значенні фізичних величин. Навчаю вихованців уважно читати умови задачі, враховувати “скриті данні”, робити схеми та креслення, а потім вже шукати варіанти рішень та розв’язки. Під час теоретичної частини заняття задачі використовую різнопланові: з використанням логічних ланцюжків, якісні проблемні задачі (з між предметним змістом та зв’язками), експериментальні завдання, творчі завдання науково-пошукового характеру, завдання, які потребують роботи з літературними джерелами та довідковою інформацією.

5.                     Використовую на заняттях гуртка «Радіоелектроніка» інформаційні технології. Комп’ютер дає можливість в деяких випадках замінити натуральний експеримент віртуальним. Також з використанням ПК проводимо моделювання явищ та фізичних процесів при відсутності складного та вартісного дослідницького обладнання. З використанням ІКТ технологій є можливість перегляду науково-популярних відео та цікавих дослідів по напрямку роботи гуртка згідно програми роботи, а також демонстрацій фізичних явищ, законів та ефектів.

6.                          Крім занять вихованці приймають участь в конкурсах, олімпіадах, конференціях (проекти МАН, Всеукраїнська олімпіада з Радіофізики, Всеукраїнська фізична олімпіада, Всеукраїнський конкурс Кристали 2020).

В процесі вивчення курсу «Радіоелектроніки» у вихованців:

-         розширюється кругозір;

-         розвивається комунікативність, самостійність;

-         формуються дослідницькі навички та навички експериментальної роботи;

-         розвивається просторове та логічне мислення;

-         розвивається самостійність, наполегливість, відповідальність, працелюбство;

-         формується інформаційна та комунікативна компетенції;

-         вихованці набувають навички прикладного моделювання процесів.

Вказані методичні рекомендації можуть бути застосовані керівниками гуртків закладів позашкільної освіти для практичного використання у професійній та педагогічній діяльності.

Гурток «Радіоелектроніка» також працює за оригінальною програмою розробленою автором досвіду з використанням вищеописаного досвіду.

 

Практична значущість для підвищення якості і результативності навчально-виховного процесу.

В гуртках ведеться активна робота з пропаганди науки, інноваційних технологій та дитячої творчості. Вихованці – постійні учасники звітних виставок закладу, проводять тематичні майстер – класи, беруть активну участь у міських, обласних та Всеукраїнських конкурсах, конкурсах МАН (Додатки А та В). Важливим елементом також є те, що автор досвіду професійний вчений, кандидат фізико-математичних наук займається науково-дослідною роботою, що є гарним прикладом для вихованців (Додаток Г).


 

Висновки

 

Сьогодні, коли стрімкими темпами розвивається науково-технічний прогрес і різного роду інновації стають частиною життя, системний супровід становлення особистості є дієвим інструментом в організації навчально-виховного процесу в гуртку. Могутній потенціал позашкільної освіти одним з перших був спрямований на реалізацію компетентнісного підходу – як механізму забезпечення якості освіти.

Запити й інтереси гуртківців дуже широкі, тому і освітньому процесі обираються різноманітні форми та сучасні методи навчання , які наповнюють його практичним змістом.

Теоретична та практична робота з формування базових компетентностей вихованців базується на  системному підході, а саме:

·                        визначення на ранньому етапі розвитку особистості творчого потенціалу кожного вихованця;

·                        стимулювання і мотивація  розвитку творчих здібностей вихованців шляхом участі в різних конкурсах, виставках, масових заходах.

Готовність до конкурентоздатності, до вдосконалення себе, до пошуку нового дадуть можливість дітям відкрити дорогу у широкий світ професій і захоплень, занятості, практичної самореалізації.

 

 Матеріали досвіду зберігаються: у Бердянському Центрі  дитячо-юнацької творчості виконавчого комітету Бердянської міської ради  Запорізької області та в науково-методичному центрі позашкільної освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР.

  

Література:

1.                     Концепція НУШ. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app /media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf

2.                     Антоненко, В.М., Ратушна. Ю.В. Сучасні інформаційні системи і технології: Навчальний посібник – К. : КСУМГІ. – 2005. – 131 с.

3.                      Буркова Л. Технології в освіті // Рідна школа. – 2001. - № 2. - С. 18 - 20.

4.                     Нова українська школа: порадник для вчителя / під заг. ред. Бібік Н. М. Київ, 2017. 206 с.

5.                     Бех І.Д. Теоретико-прикладний сенс компетентнісного підходу у педагогіці // Виховання і культура. – 2009. -№12(17,18). –с.5-7.//

6.                     Биковська О.В. Теоретико-методичні основи позашкільної освіти в Україні: монографія /О.В.Биковська – К.: ІВЦ АЛКОН, 2006. -356с./

7.                     Єрмаков І. Навчання і компетентність: пошуки сенсу і змісту  //Завуч(Шкільний світ).-2005.-№19.-с.3-4.

8.                     Овчарук О. Компетентності як ключ оновлення змісту освіти //Стратегіїреформування освіти в Україні : Рекомендації з освітньої політики.-К., 2003. -13-42с.//

9.                     Пометун О. Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти //Рідна школа. -2005. -2005. -№1. –с.65-69.//

10.                Сущенко Т.І. Концепція позашкільного педагогічного процесу /Т.І.Сущенко //Директор школи, ліцею, гімназії. –К.,2012. -№2.-С.40-43).

11.                Тихенко Л.В. Формування і розвиток позашкільного навчально-виховного мікросоціуму : практичний аспект /Л.В.Тихенко,Л.М.Бондар //Формування та розвитоктворчих здібностей дітей та учнівської молоді в креативному освітньому соціумі : збірник матеріалів всеукраїнської науково-практичної конференції. – Суми : Університетська книга. -2008.с.78-84.//

12.                Формування базових компетентностей у вихованців ПНЗ :матеріали  міжнародної науково-практичної конференції.(25-27.02.2013р.,м. Київ) (За ред. І.Д. Беха, С.Л.Даханова, С.Г.Мартової, В.В.Мачуського).-К.:Гранмна,2013.-255с.

 


ДОДАТКИ

Додаток А

ПУБЛІКАЦІЇ ВИХОВАНЦІВ 2015-2020 р.

 

1. Кайки М. М., Сімченко С.В. Дослідження структурних та люмінесцентних особливостей плівок ZnO отриманих методом радикало-променевої гетеруючої епітаксії. Центр дитячо-юнацької творчості ім. Є. М. Руднєвої, Тези доповідей I міської учнівської науково-практичної конференції “Крокуємо до STEM” 2019р. С 13-15.

2.  Каліберда М. С., Сімченко С.В. Обертання магнітного гіроскопа в неоднорідному магнітному полі. Центр дитячо-юнацької творчості ім. Є. М. Руднєвої, Тези доповідей I міської учнівської науково-практичної конференції “Крокуємо до STEM” 2019р. С 15-16.

3.  Моісєєнко Д. В., Сімченко С.В. Твердотільні наноструктури альтернативної енергетики для забезпечення енергонезалежності. Центр дитячо-юнацької творчості ім. Є. М. Руднєвої, Тези доповідей I міської учнівської науково-практичної конференції “Крокуємо до STEM” 2019р. С 16-17.

4. Підгірний В. М., Сімченко С.В. Виготовлення та вивчення принципу роботи котушки тесла. Центр дитячо-юнацької творчості ім. Є. М. Руднєвої, Тези доповідей I міської учнівської науково-практичної конференції “Крокуємо до STEM” 2019р. С 18-19.

5.  Таратонова О. С., Сімченко С.В. Використання нанотехнологій в приладах космічної енергетики. Центр дитячо-юнацької творчості ім. Є. М. Руднєвої, Тези доповідей I міської учнівської науково-практичної конференції “Крокуємо до STEM” 2019р. С 21-23.

6. Міжнародна конференція Кластеры GaN полученные методом радикало-лучевой эпитаксии на пористых подложках GaAs. Симченко С.В., Рогозин И.В., Кайки М.М. м. Запоріжжя 2019р.

7. Діодні приймачі з нанотекстурованим покриттям для оптоволоконних ліній зв’язку / С.В. Сімченко, О.С. Таратонова // ХІІ міжнародна науково-практична конференція «Комп’ютерні системи та мережні технології» (CSNT-2019). Збірник тез. – Київ.  28–30 березня 2019 р. – С. 104.

8. Покращення ККД космічних фотоперетворювачів / С.В. Сімченко, О.С. Таратонова // Міська науково-практична конференція. Бердянськ. Бердянський державний педагогічний університет (БДПУ)

9. Нанотекстуровані покриття для підвищення ефективності генерації космічних сонячних батарей / С.В. Сімченко, О.С. Таратонова // Международная научная конференция «Европейская наука XXI века» Лондон. 07-15 мая 2019 г.

10. Михайлов О. Ю., Сімченко С. В. “Дослідження метеорної активності методами радіоастрономії”. VIIІ Всеукраїнська науково-технічна конференція студентів та магістрантів. 28. 11. 2020 р. 

11. Панченко Анастасія  “Використання наноструктур типу діод шотткі в альтернативній енергетиці”. VIIІ Всеукраїнська науково-технічна конференція студентів та магістрантів. 28. 11. 2020 р. 

12. Пейчев Павло Костянтинович, “Електрофізичні ефекти в системах на основі води”. VIIІ Всеукраїнська науково-технічна конференція студентів та магістрантів. 28. 11. 2020 р. 

13. С.В. Симченко, В.П. Бурцева, М.Н. Кайкы. Получение плёнок на основе нитридов металлов Ti, Sn, Ag методом магнетронного напыления. Белорусская государственная физическая конференция 2020г.

14. Сімченко С.В., Пейчев П.К. Дослідження електрофізичних властивостей води. «Розвиток сучасної науки та освіти: реалії, проблеми якості, інновації», м. Мелітополь 27-29 травня 2020р. С 54-58.

 

 

Додаток Б

 

АПРОБАЦІЯ ДОСВІДУ

 

1.                     Доповідь на засіданні кафедри вищої математики і фізики Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного за темою «Шляхи формування природничо-наукової компетентності у вихованців гуртка “Радіоелектроніка”», 2019р.

2.                     Доповідь на засіданні кафедри вищої математики і фізики Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного за темою «Компетенції, як сутність сучасного навчання в позашкільному закладі», 2020 р.

3.                     Участь у роботі методичного об’єднання з фізики “Можливості сучасних інтерактивних засобів навчання та цифрових вимірювальних лабораторій під час вивчення фізики”. Доповідь “Використання завдань прикладного характеру, як засіб формування наукового мислення вихованців в ПНЗ”. Запорізька обл., Куйбишевський район, смт Куйбишеве, Куйбишевська спеціалізована  ЗОШ І-ІІІ ст. “Інтелект”. 16 листопада 2016р.

4.                     Участь у роботі методичного об’єднання з фізики “Можливості кабінету фізики в формуванні пізнавальних компетентностей учнів”. Доповідь “Використання інноваційних технологій на заняттях у гуртку “Радіоелектроніка” для формування творчої компетенції” Запорізька обл., Куйбишевський район, Марянівська ЗОШ І-ІІІ ст. 19 жовтня 2015р.

5.                     Участь у роботі методичного об’єднання з фізики “Аспект збереження здоров’я на уроках фізики та інформатики”. Розділ 3 Розвиток творчих здібностей учнів з інформатики та фізики в позакласний час.  Доповідь “Активізація творчого потенціалу вихованців в сфері прикладних наукових досліджень у гуртку “Радіоелектроніка” ЗПО”. Запорізька обл., Більмацький район, Більмацька ЗОШ І-ІІІ ст. №2. 26 березня 2018р.

6.                     Участь у роботі школи педагогічної майстерності ЦДЮТ. Семінар – практикум “Заняття в позашкільному закладі – як соціальний проект” 09.01.2020.

7.                     Участь у роботі школи педагогічної майстерності. Семінар-практикум "Впровадження елементів критичного мислення на різних етапах заняття: техніки та прийоми",  Листопад 2020.

8.                     Участь у роботі семінару-практикуму «Забезпечення якісної освіти через вдосконалення професіоналізму вчителів та усвідомлення навчання учнів». Бердянськ, ЦДЮТ, 21.10.2019. 

9.                     Проведення відкритого заняття на тему “Транзистори” для учасників обласного семінару-практикуму на тему “Роль методичної служби у розвитку професійної майстерності педагогів ПНЗ”, м. Бердянськ, 2018р.

10.                VI міжнародна науково-практична конференція «Наукова еліта у розвитку держав». Демченко Н.Г., Сімченко С.В. «Формування компетентностей вихованців позашкільних  навчальних закладів через залучення їх до участі  у наукових конкурсах», м. Київ,  25−26 вересня 2020 р.

11.                Розробка адаптованої програми гуртка «Радіоелектроніка». Презентація програми методичній службі ЦДЮТ 2017р.

12.                Конкурс науково-технічної творчості на кращу програму з позашкільної освіти. Розробка адаптованої програми гуртка “Радіоелектроніка”. Обласний конкурс написання програм, м. Запоріжжя 2017р.

 

 

Додаток В

 

ПЕРЕМОГИ ТА ДОСЯГНЕННЯ ВИХОВАНЦІВ 2015-2020 р.

2015р.

Кравченко Валерія. Науково-дослідна робота «Отримання наноструктур типу діода Шотткі та їх використання для перетворення хімічної енергії в електричну», 3 місце обласний етап МАН 2015р.

 

2016р.

Просвірова Таїсія. Науково-дослідна робота «Паливні елементи нового типу на основі планарних нанодіодів Шотткі», 3місце обласний етап МАН 2016р.

 

2018р.

Таратонова Олександра. Науково-дослідна робота «Використання наноструктур типу діод шотткі для дослідження компонентного складу іоносфери»,  1 місце обласний етап МАН 2018р.

 

2019р.

1. Конкурс Космічні фантазії (м. Запоріжжя) Спільна робота вихованців гуртка “Радіоелектроніка” та гуртка “Текстильна майстерня”, 3 місце, 2019р.

2.  Кайки Михайло за участь в обласному конкурсі фотоаматорів «Країна моя-Україна», диплом 2-го ступеня 2018р.

3.  Грамота за участь МАН-Юніор дослідник Підгірний Владислав Номінація «Технік юніор», 2018р.

4. Кайки Михайло. Науково-дослідна робота  «Дослідження структурних та люмінесцентних особливостей плівок ZnO отриманих методом радикало-променевої гетеруючої епітаксії», 2 місце обласний етап МАН 2019р.

5. Таратонова Олександра. Науково-дослідна робота  «Використання нанотехнологій в приладах космічної енергетики»,  1 місце обласний етап МАН 2019р. , учасниця Всеукраїнського етапу конкурсу –захисту.

 

Всеукраїнська Радіоолімпіада м. Харків

2 місця

1. Таратонова Олександра

2. Підгірний Владислав

3. Каліберда Маряна

3 місця

1. Сімаков Михайло

2. Підгірний Кирило

3. Павло Пейчев

4. Кайки Михайло.

 

2020 р.

1. Крот Данило. Науково-дослідна робота  «Левітуючий гіроскоп або перспективи створення транспорту на магнітному підвісі», 3 місце, обласний етап МАН 2020р.

2. Михайлов Олександр. Науково-дослідна робота  «Використання світлодіодного освітлення при вирощуванні рослин», 3 місце обласний етап МАН 2020 р.

3. Павло Пейчев. Науково-дослідна робота  «Вивчення електрофізичних властивостей води», 3місце обласний етап МАН 2020р.

4. Гетьманський Дмитро. Всеукраїнський конкурс «КРИСТАЛИ 2020». Науково-дослідна робота  “Кристалічні нанотекстуровані накопичувачі енергії для живлення сучасних гаджетів”. 2 місце по Україні (ІІ етап, фінальний).

 

 

Всеукраїнська олімпіада з Радіофізики м. Харків

1. Крот Данило,  2 місце.

2. Підгірний Владислав. 2 місце.

3. Павло Пейчев, 2 місце.

4. Михайлов Олександр, 2 місце.

5. Яресько Кирило, 2 місце.

6. Сімаков Михайло, 2 місце.

7. Підгірний Кирило,  3 місце.

8. Бакурадзе Анна,  3 місце.

9. Гетьманський Дмитро, 3 місце.

 

  

Додаток Г

 Публікації Сімченко С.В. 2015-2020 р.р.

 1. Окисление водорода на палладии: метод хемотоков в нанодиоде Шоттки / Д. В. Гранкин, В. В. Стыров, С. В. Симченко, В. П. Гранкин, О. А. Гуральник // Журнал физической химии. – 2016. –№. 12.

2. Эффект хемоиндуцированной эдс в пленках  теллурида кадмия при взаимодействии с атомарным водородом / В.В. Стыров, С.В. Симченко // Поверхность. Рентгеновские, синхротронные и нейтронные исследования. 2015. №5. С. 90–99.

3.  Simchenko S. V., Dyadenchuk A. F. Obtaining regular porous Gallium Arsenide surface by electrochemical etching. Фізика і технологія тонких плівок і наносистем (МКФТТПН-ХV): матеріали ХV Міжнародної конференції (м. Івано-Франківськ, 11-16 травня 2015). Івано-Франківськ. 2015. С. 207.

4. Сімченко С. В., Дяденчук А. Ф. Фотолюмінесценція аморфних магнієвих оксидних сполук легованих марганцем. Міжнародній науково-практичній конференції «Концептуальні шляхи розвитку науки в сучасних умовах» м. Київ, 25-26 березня 2016 року.

5. Сімченко С. В., Дяденчук А. Ф. Використання оксидів лужноземельних металів в світлодіодних технологіях. Науково-технічна конференція ФЕЕ-2016, 18-22 квітня 2016, Суми.

6. Сімченко С. В. Твердотільні конденсатори підвищеної ємності на основі нанотекстурованого Si. Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Розвиток сучасної науки та освіти: реалії, проблеми якості, інновації», м. Мелітополь 27-29 травня 2020р. С 23-27. 

7. Способ прямого преобразования химической энергии в электрическую при протекании гетерогенных реакций на полупроводниках. /Стыров В.В., Симченко С.В.// Патент на полезную модель. Nu201600978. 2016г., Украина.

8. Фотолюминесценция люминофоров сложного состава легированных марганцем. / Симченко С.В., Немлій О.О. // Ключевые аспекты мировой науки. Чехия, г. Прага С 38-40. 2015г.

9. Діодні приймачі з нанотекстурованим покриттям для оптоволоконних ліній зв’язку / С.В. Сімченко, О.С. Таратонова // ХІІ міжнародна науково-практична конференція «Комп’ютерні системи та мережні технології» (CSNT-2019). – Київ.  28–30 березня 2019 р. – С. 104.

10. С.В. Симченко, В.П. Бурцева, М.Н. Кайкы. Получение плёнок на основе нитридов металлов Ti, Sn, Ag методом магнетронного напыления. Белорусская государственная физическая конференция 2020г.

11. Сімченко С.В., Пейчев П.К. Дослідження електрофізичних властивостей води. «Розвиток сучасної науки та освіти: реалії, проблеми якості, інновації», м. Мелітополь 27-29 травня 2020р. С 54-58.

12. Karpov Eduard G., Simchenko S.V. Luminescent properties of gan clusters synthesized by radical beam getering epitaxy.  «Розвиток сучасної науки та освіти: реалії, проблеми якості, інновації», м. Мелітополь 27-29 травня 2020р. С 14-17.

13. S.V. Simchenko, I.V. Rogozin, M.M. Kayki. GaN clusters obtained by the method of radical-beam epitaxy on porous GaAs.  «Елементи, прилади та системи електронної техніки» ЕПСЕТ-18, 2018р., С. 49.

14. С.В. Сімченко “Нерівноважні електричні і магнітоелектричні ефекти в реакційних атомних зіткненнях на поверхні твердих тіл”. Дисертація кандидата фізико-математичних наук 2017р.

15. Alexander Y Kabansky, Vladislav V Styrov, Sergey V Simchenko. Chemivoltaic Effects on Semiconductors for Direct Gas Fuel Energy to Electricity Conversion. ECS Meeting Abstracts, Tampa, USA, 2015, v. 4, p. 29.

 

 

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Сімченко Сергій Володимирович Рік народження – 1985 Освіта – вища педагогічна. Кандидат фізико-математичних наук Загальний педагогічни...